Caco Guedes's profile

Republica do Café - Cold Brew



[PT]
A RC é uma linha de cafés extraído a frio conhecida como Cold Brew, é uma tendência internacional que despertou o interesse de uma produtora de Minas Gerais, tanto para o mercado nacional quanto para internacional, valorizando o produto brasileiro.
O desafio era trazer um produto tão tradicional e posiciona-lo como uma bebida premium, além da mudança de habito de trocar o café quente pela bebida gelada, que é o indicado ao consumo.
A marca representa a grandiosidade do Brasil em exportar café e a identidade visual com cores vivas refoça a modernidade do produto em uma embalagem bem minimalista, mais repleta de significados.

[EN]
The RC is a line of cold-pressed coffees famously known as a cold brew. A producer in Minas Gerais saw this trend as an opportunity to value Brazilian coffee both in the national and international markets.
The main challenge of the project was to place such a traditional product as a premium drink. Besides, it was important to exchange the consumer habit of drinking hot coffee for cold coffee, the right way of consuming the product.
The brand represents the Brazilian tradition of exporting great coffee. The visual identity's bright colors reinforce the modernity of the product. Finally, the packaging is minimalistic and full of meaning.


Republica do Café - Cold Brew
Published:

Republica do Café - Cold Brew

Published: